![]() |
| Voque Italia |
Donkere vrouwen geven veel geld uit aan haarverzorgings producten en haarverzorging. De prijzen voor een wave of een bezoek aan de kapper liegen er niet om. Een verzorgd uiterlijk en kapsel zijn erg belangrijk en daar wordt veel geld voor neergeteld.
Binnen de black hair branche is er een verrassende kentering gaande. Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Mintel komt naar voren dat de verkoop van haar relaxers sinds 2008 met 26% is gedaald.
Terwijl haartrends continue aan verandering onderhevig zijn, blijft één factor altijd constant, namelijk het stylen van haar en de lancering van haarverzorgingsproducten zijn big business. Nieuw onderzoek van Mintel toont aan dat 'natural may be the new normal' binnen de black hair branche, nu de verkoop van haar relaxers goed is voor slechts 21% van de verkoop binnen deze branche, is er een daling van 26% in 2008 naar 15% in 2011 te zien, met een omzet van €132 miljoen - dit is tevens de enige categorie producten binnen deze branche waar geen groei wordt geconstateerd.
Mintel verwacht dat de verkoop van relaxers dit jaar een verkoopomzet van €110 miljoen zal behalen, tegenover €152 miljoen in 2008. Binnen de afgelopen 12 maanden, gaven bovendien bijna drie kwart (70%) van de ondervraagde vrouwen aan dat ze hun haar hebben gedragen of momenteel dragen in zijn natuurlijke staat (geen relaxer of permanent), meer dan de helft (53%) gaf aan vlechten te dragen, en vier van de tien vrouwen (41%) draagt locs.
Naar verwachting wordt er in 2013 een omzet van €190 miljoen tegenover €156 miljoen in 2008 verwacht, voor de verkoop van shampoos en conditioners geformuleerd voor krullend en kroeshaar. Er wordt ook een toename verwacht voor de verkoop van styling producten van €162 miljoen in 2008 tot een geschatte $198 miljoen in 2013. Ondertussen is er op de markt voor haarkleuring een voorspelde omzet te zien, van €26 miljoen in 2013, tegenover €23 miljoen in 2008.
Desalnietemin, wanneer het gaat om het bereiken van de perfecte look, hebben donkere vrouwen er veel geld voor over om van haar stijl te veranderen. Meer dan de helft (51%) zegt bereid te zijn om meer geld te spenderen aan haarverzorgingsproducten om zo een beter resultaat te krijgen, terwijl 39% zegt graag te experimenteren met nieuwe haarverzorgingsproducten.
Gezien hun passie en liefde voor haar, zijn deze groep consumenten een lucratief segment voor bedrijven. Deze groep consumenten zijn altijd op zoek naar nieuwe producten om uit te proberen en naar nieuwe informatie over haarverzorgingsproducenten, merkt Tonya Roberts op. "Sociale netwerken hebben bijgedragen aan een groeiend vertrouwen, een gevoel van empowerment, individualisme en trots gerelateerd aan de verzorging van krullend en kroeshaar. Merken zijn geboren en wedergeboren door gebruik te maken van sociale netwerken."
Er gaat een aantrekkingskracht uit van natuurlijk krullend en kroeshaar, 48% van de ondervraagde vrouwen gelooft dat het dragen van natuurlijk krullend en kroeshaar zelfvertrouwen belichaamt en een even grote groep vindt het gewaagd, 45% van de vrouwen is van mening dat natuurlijke haarcoupes trendy zijn.
Wat vind jij van dit onderzoek en hoe kijk jij tegen deze veranderende trend aan.
BISOUS,
Dani
Terwijl haartrends continue aan verandering onderhevig zijn, blijft één factor altijd constant, namelijk het stylen van haar en de lancering van haarverzorgingsproducten zijn big business. Nieuw onderzoek van Mintel toont aan dat 'natural may be the new normal' binnen de black hair branche, nu de verkoop van haar relaxers goed is voor slechts 21% van de verkoop binnen deze branche, is er een daling van 26% in 2008 naar 15% in 2011 te zien, met een omzet van €132 miljoen - dit is tevens de enige categorie producten binnen deze branche waar geen groei wordt geconstateerd.
Mintel verwacht dat de verkoop van relaxers dit jaar een verkoopomzet van €110 miljoen zal behalen, tegenover €152 miljoen in 2008. Binnen de afgelopen 12 maanden, gaven bovendien bijna drie kwart (70%) van de ondervraagde vrouwen aan dat ze hun haar hebben gedragen of momenteel dragen in zijn natuurlijke staat (geen relaxer of permanent), meer dan de helft (53%) gaf aan vlechten te dragen, en vier van de tien vrouwen (41%) draagt locs.
"De trend om het haar in zijn natuurlijke staat te dragen brengt een toename in de verkoop van styling producten zoals moisturizers, styling creams, setting lotions, curl creams, hairbutters, enz met zich mee, deze stijging gaat gepaard met een daling in de verkoopcijfers van relaxers ,"zegt Tonya Roberts, multicultureel analist bij Mintel. "Een blik op de uitgaven vanaf 2008-2013 toont een gestage groei in de black hair branche voor alle categorieën behalve relaxers/permanenten."
![]() |
| Voque Italia |
Desalnietemin, wanneer het gaat om het bereiken van de perfecte look, hebben donkere vrouwen er veel geld voor over om van haar stijl te veranderen. Meer dan de helft (51%) zegt bereid te zijn om meer geld te spenderen aan haarverzorgingsproducten om zo een beter resultaat te krijgen, terwijl 39% zegt graag te experimenteren met nieuwe haarverzorgingsproducten.
Gezien hun passie en liefde voor haar, zijn deze groep consumenten een lucratief segment voor bedrijven. Deze groep consumenten zijn altijd op zoek naar nieuwe producten om uit te proberen en naar nieuwe informatie over haarverzorgingsproducenten, merkt Tonya Roberts op. "Sociale netwerken hebben bijgedragen aan een groeiend vertrouwen, een gevoel van empowerment, individualisme en trots gerelateerd aan de verzorging van krullend en kroeshaar. Merken zijn geboren en wedergeboren door gebruik te maken van sociale netwerken."
Er gaat een aantrekkingskracht uit van natuurlijk krullend en kroeshaar, 48% van de ondervraagde vrouwen gelooft dat het dragen van natuurlijk krullend en kroeshaar zelfvertrouwen belichaamt en een even grote groep vindt het gewaagd, 45% van de vrouwen is van mening dat natuurlijke haarcoupes trendy zijn.
Wat vind jij van dit onderzoek en hoe kijk jij tegen deze veranderende trend aan.
BISOUS,
Dani


Geen opmerkingen:
Een reactie posten